Ha! Teman Sejati...A6T5 2011/2012 =)

Assalamualaikum dan salam sejahtera korang. 
Ha, apa pandangan korang tentang teman?
Teman, adalah seseorang yang sangat istimewa buat kita. Diorang sentiasa ada dengan kita setiap masa. So, kita kena sentiasa menghargai semua kawan dan teman2 kita.

Dan aku, sangat menghargai teman2 aku. Especially kawan-kawan masa zaman matrikulasi dulu. Aku tak tahu kenapa, tapi diorang ni sangat2 special untuk aku. Untuk pertama kalinya aku menitiskan air mata sewaktu nak berpisah dengan diorang. (Cuma tak lah depan2 kan...segan seyhh) Serius, walaupun cuma 1 tahun kami sempat berkenalan (10 bulan je sebenarnya...), tapi hubungan tu sangat rapat macam dah bertahun-tahun kenal. Macam2 yang kami dah lalui dan hadapi bersama. Susah-senang, pahit-manis n suka-duka dikongsi bersama.

Masa aku mula2 datang ke dunia matriks (KMP), aku selalu berfikir yang aku susah untuk dapatkan teman sejati. Mungkin sebab kerja yang banyak, susah sesuaikan diri dan paling penting sebab ramai perempuan. Even dalam kelas aku pun, 3orang je laki. Selebihnya perempuan. Even ketua kelas aku ni pun perempuan. Maklumlah, aku ni jenis yang agak susah nak bercakap dengan perempuan. Pendiam jek. Tapi bila dah lama tu, semua tu dah berubah. Aku dapat kawan-kawan yang sangat ceria, baik dan 'caring for each other'. wakil student perempuan, for sure ketua kelas lah yg paling ceria dan banyak mulut(haha...sorry Najah) Kalau yang laki, aku lah wakilnya, memang hobi suka bercakap. Nak bercakap je kerjanya n selalu bertekak dengan ketua kelas. Yang Imran, dia ni steady jek tapi kuat study and Shafiq is the most cool boy dlm kelas kami sebab kalau cikgu marah pun dia buat derk je. Dan kelas kami ada student genius (Naezatul) yang aku selalu tak puas hati bila tengok dia lagi terer. Takpe, persaingan sihat kan. huhu. Yang lain tu, diorang juz follow ketua kelas jek mana ketua tu pergi. hehe...Dan lepas kenal diorang semua, aku rasa yang aku dah salah anggap tentang matrik ni menakutkan. Rupa-rupanya, ni lah satu kebahagiaan yang tak dapat diganti walaupun dengan segunung berlian. Serius sampai aku dah dekat Universiti ni pun, masih belum jumpa kawan macam diorang ni. Sangat bersyukur aku dipertemukan dengan diorang ni.


Kalau aku nak cerita diari 1 tahun ni, memang seharian lah aku menaip ni. huhu.
So, aku jelaskan dengan gambar boleh? tengoklah...^_^

































Dengar sini,
Imran, Shafiq, Najah, Asnida, Alyani, Naezatul, Baizah,
 Nabilah, Naziha, Hidayah, Shazlina, Suriani, Nisa', Zaiti, Masmira, Edayu, dan Haniza. 

So, kawan2 A6T5 sekalian. Kalau korang baca ni, aku cuma nak korang tau yang aku sangat rindu, sayangkan korang semua. Friends forever. Aku sangat berharap agar kita boleh bertemu lagi. Mungkin adakan reunion, masa tu masing2 dah berjaya, dah kahwin (excitednya aku...haha)

Comments

Popular posts from this blog

Mikroekonomi: Perubahan Kuantiti Diminta Dan Perubahan Permintaan

Ha! Makanan Punca Mudah Lupa

Ha! Makanan Tradisi Melayu