Ha! Majlis Makan Malam AJK KPTS Dan PMFEP UKM...

Assalamualaikum dan salam sejahtera korang.
Ha, hari ni aku nak post lagi, boleh? Haha...boleh tak boleh, ni kan blog aku...hihiiii

Aku nak cerita lah sikit tentang majlis makan malam untuk ajk KPTS dan PMFEP. Korang dah tahu kan apa maksud dua 'Acronym' tu? Takpe lah, aku nak bagi tahu jugak. KPTS tu, Kelab Pelajar Tahun Satu dan PMFEP tu, Persatuan Mahasiswa Fakulti Ekonomi dan Pengurusan. Untuk pertama kalinya kami semua berkumpul dan makan bersama-sama. Sangat menyeronokkan. Aku ingatkan masa mula-mula datang UKM dulu, senior-senior ni mcm serius, skema je orangnya. (kalau diorang baca ni...habis aku...hehe) Tapi bila dah kenal dengan lebih rapat. Baru aku tahu yang diorang ni pun sama jek macam kami student 1st year ni.(haha...) Tapi okay lah kan, ceria dan 'easy-going' diorang ni. Best kot ada abg2 n kakak2 senior mcm diorg ni.

Acara kami bermula dengan proses membeli barang. Aku, Fareed (Presiden), Nazihah (Timb. Presiden) dan Syahida. Tapi memandangkan aku yang bwk kereta dtg UKM ni, aku lah yang kena drive kan. Dekat je pun, Econsave tu hah. Tu jek pun yg dekat=) (jimat petrol...hehe). Diorang suruh aku syorkan mana yang patut dibeli. Aku ni dah la manusia yang suka jimat. Memang aku cari barang yang betul-betul murah jelah kan.

Selepas dah selesai beli barang semua tu. Kami pun balik lah kat pengkalan (UKM...pengkalan? wah, macam askar dah) untuk buat persiapan majlis malam tu. Tapi aku tak join masa petang tu. Maklumlah kan, tengah tak sedap badan, demam. (Kesian kan?) haha... So, malam pun tiba (macam buku pulak...huhu), kami pun mula dah hidupkan api untuk bakar ayam. Tapi, banyak masalah teknikal...haha, ayamnya asyik jatuh je kat atas bara. Dekat sejam jugak lah nak uruskan pemanggang tu. haha...Aku jadi tukang kipas bara jek...LOL...huhu...Tak kisah lah, yang penting best kan. Presiden PMFEP, abg Syafiq Md Isa pun ada join bakar ayam gak. Aku, tukar2 kerja...Kejap2 kipas bara, kejap jadi photographer n jadi chef (last skali...).
Bukan chef apa, tukang gorang ayam jek sebab takut xsempat kalau nak panggang semua...Yang kak Hanis, dok panggil aku chef dah. hehe...

Bila semua dah siap, tunggu apa lagi kan, makan lah. Macam biasa, kami makan dalam dulang. (serius, teringat kenangan masa kat KEMSIS dulu) Bukan apa, bila makan macamtu, kan boleh rapatkan ukhuwah antara junior-senior. Khususnya, KPTS-PMFEP. hehe...Memang tersangat kenyang lah malam tu sampai banyak lebihan makanan yang kami terpaksa hantar ke pejabat PMUKM untuk berkongsi. hehe...(baik tak?...). Akhirnya, semuanya selesai. Demam pun, dah baik serta merta. Sekarang sampai masa untuk hantar  Najib, Zihah, Auni, Kak Mawaddah n Kak Qila balik ke kolej. Sampai je kat Kolej Burhanuddin Helmi, kedua-dua akak tu pun pulang ke bilik. Tapi yang 2 orang lagi ni, Auni n Zihah...dengan x sengajanya tumpahkan koktel dalam kereta aku...(errr...sabar jelah...) Sebagai denda. Aku suruh diorang cuci sampai bersih malam tu jugak...(kejam kan?...) haha...

So, ni jelah aku nak cerita...fuh, dapat gak habiskan 'esei' ni...huhu
Nanti ada masa, aku citer pasal benda lain pulak ya. Okay daa~ Assalamualaikum. Take care ya korang...^^

Ni lah gambar kitorang masa majlis tu...Enjoy^^






























Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Mikroekonomi: Perubahan Kuantiti Diminta Dan Perubahan Permintaan

Ha! Makanan Punca Mudah Lupa

Ha! Makanan Tradisi Melayu