Ha! Pecal...

Assalamualaikum dan salam sejahtera korang.

Hari ini diharap semuanya sihat dan kenyang bila melawat blog aku ni ye. (formal la pulak...hehe)

Ha, hari ni aku nak cerita lah sikit pasal satu makanan tradisi Jawa ni. Sebab aku pun asanya keturunan Jawa. So, tak salah lah kan kalau aku nak cerita.

Kali ni meh kita try tengok makanan ni. Makanan yang aku maksudkan tu ialah PECAL.

Ye ke, pecal ni asal dari Jawa?
Semestinya, makanan PECAL ni memang popular dalam kalangan masyarakat Jawa. Lebih-lebih lagi yang ada di kawasan Tanjung Karang (kampung halamanku...hehe) sampailah ke Sungai Besar, yang penting, aku memang suka sangat makan pecal ni. Sebabnya, bermacam-macam sayur-sayuran yang di guna (suka3...). Tapi kesedapan pecal ni terletak pada kuahnya. Tapi setakat ni, pecal yang mak aku buat tetap yg terbaiklah (hehe...) walaupun mak aku bukan orang jawa. 


Eh, cakap je pun xbest gak kalau tak ada gambar...hehe

Ni aku bagi gambar sikit ya...




SELAMAT MENJAMU SELERA...hehe

Comments

Popular posts from this blog

Mikroekonomi: Perubahan Kuantiti Diminta Dan Perubahan Permintaan

Ha! Makanan Punca Mudah Lupa

Ha! Makanan Tradisi Melayu