Ha! Terima Kasih JPA

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia...
Korang, ni aku nak cakap tentang keputusan biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) yang baru dikeluarkan 18 Oktober yang lepas. (3 hari lepas, lebih kurang mcmtu lah rasanya). So, Alhamdulillah aku dapat biasiswa tu. Rasa seronok sangat sebab tak terikat dgn hutang. Mula-mula tu dok tanya kawan2 ramai yang dapat. Tapi aku ni terlupa password time tu, memang kecewa gila lah masa tu. Pastu bila tgh dok relax2, tetiba teringat pulak n trus bukak laptop untuk cek. Masa dpt tahu aku dapat biasiswa tu. Syukur sangat rasanya. Terlalu gembira. Say BYE2 to PTPTN...hehe


Macam ni la reaksi aku masa dapat tau aku layak terima biasiswa...hehe

Tapi tak boleh juga nak seronok2 pun. Sebabnya, kena jaga CGPA biar kekal cantik jek (>3.00). Kalau tak, memang kena tarik balik la biasiswa tu dan terpaksa cari kerja atau alternatif lain untuk cari duit (sakit kan...?). Tapi dalam seronok-seronok tu, masih ada rasa sedih juga bila ada sahabat yang tidak dapat biasiswa JPA ni. Tapi aku cuba tenangkan diorang, mungkin rezeki diorang ada kat tmpat lain...So, janganlah bersedih pada kawan-kawan yang tak dapat tu (La Tahzan). Takpe, PTPTN pun okey gak. Sebenarnya, PTPTN atau JPA ni masing-masing ada kelebihan dan kekurangan tersendiri. 
TERIMA KASIH DAUN KELADI YA (JPA) OOI...hehe

Comments

  1. Hahah, terselit jugak la tahzan tu. Terima kasih Dayat.. :)

    ReplyDelete
  2. Sama2...it's okay...xpe, nanti kan ada permohonan lg...boleh mintak lg

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Mikroekonomi: Perubahan Kuantiti Diminta Dan Perubahan Permintaan

Ha! Makanan Punca Mudah Lupa

Ha! Makanan Tradisi Melayu