Ha! It's Already My Third Year - UKM =)

Assalamualaikum and hello!
First of all, aku nak cakap yang sumpah dah lama gila aku tak update dalam blog ni. Tahu tak? Pejam celik, aku dah tiga tahun dekat bumi UKM ni. Kalau dulu aku post as student 1st year, sekarang aku dah melangkah ke dunia senior. haha. And aku dalam proses untuk menjadi akauntan di masa akan datang. Banyak benda yang aku dah lalui dan alami sepanjang aku duduk UKM ni. Ada gembira, sedih, gaduh and macam-macam lagi lah.

Tapi di sebalik kegembiraan aku, sedih juga sebenarnya sebab mostly kawan-kawan aku yang ambil Business dan Ekonomi dah nak grad. hmm. Kami yang Accounting ni, terpaksalah mereput lagi setahun dekat UKM ni. And sepanjang dekat UKM ni, jujur aku cakap. I've fell for someone and dia pun bakal nak grad, tu yang buatkan aku lagi sedih bila fikirkan. haha. Tapi, aku sentiasa percaya yang peluang itu sentiasa ada dan aku akan gunakan peluang tu sebaiknya. So, keep calm and chill out lah kan.

Haha, banyak sebenarnya aku nak cerita dalam blog ni. Mana taknya, cerita untuk setahun lebih kan yang aku pendam kaw2 punya. Bila aku grad nanti, aku nak semua kenangan ni tetap segar dalam ingatan aku. 
Okay masa first year dulu, aku ni jenis fokus belajar je. Pointer pun boleh dapat Dean's List. And aku agak tak berminat untuk main-main mungkin sebab masa tu objektif aku dekat UKM ni masih clear lagi. So sebagai permulaan aku cuma join Kelab Pelajar Tahun Satu FEP sebab nak kenal-kenal and make some friends. Maklumlah freshie kan. haha. Bila masuk je second year, itulah bermula zaman kegilaan aku. Tapi waktu tu lah paling banyak aku menimba ilmu dan pengalaman. Aku join Persatuan Mahasiswa Fakulti Ekonomi Dan Pengurusan, dari situlah aku belajar macam mana nak handle program, handle orang yang bermacam-macam ragam. Lagi best bila 'dia' pun ikut program aku. Memang stress tapi sekurang-kurangnya aku seronok dan berpuas hati dengan apa yang aku dah buat.

TAHUN TIGA SEBAGAI PELAJAR PERAKAUNAN!
Haha, tahun ni paling mencabar sebab semua semakin susah. Dari segi pelajaran, tingkah laku semuanya sukar dikawal. Lebih-lebih lagi waktu kelas. Dah mula 'buat kepala' dah time ni. Tapi walaupun macam tu, tahun ni merupakan tahun yang menarik sebab improve dari segi hubungan dengan member2. JEJAKA AKAUNTAN UKM, TEAM SAYANG MISS VEE (Aku, Farhana, Ain, Soleha, Umirah and Hazirah) adalah antara orang-orang yang aku rapat sepanjang semester ni. Dengan 'dia'? Of course lah semakin rapat. And sem ni yang paling aku banyak senyum rasanya. Hahaha. Sebab kegembiraan aku dgn mereka ni, aku dapat lupakan stress dari projek-projek kelas (assignment) yang membuatkan aku lagi cepat mereput. Kira okay lah tu kan. Dahlah, nanti aku sambung lagi okay! *bersambung*


Comments

Popular posts from this blog

Mikroekonomi: Perubahan Kuantiti Diminta Dan Perubahan Permintaan

Ha! Makanan Punca Mudah Lupa

Ha! Makanan Tradisi Melayu